torsdag 7 juni 2012

Stressig men riktigt bra dag!
Körde morgonpass med Moa imorse och uppfann ett nytt sätt att ta sig runt 400-metersbanan på IP.

1. Utfallsgång, 10 steg
2. Sidesteps, 50 m
3. Upphopp (grodhopp), 10 st
3. Sidesteps, 50 m
Rotera!

Sjukt jobbigt och efter ett varv kändes benen som cement. Resten av passet:

3x10 spänsthopp uppför läktarna
2x10 alternerade dips på bänk
10+12+8+8 st armhävningar
Dropset armhävningar, 30 st(!)

Benen kändes som cement efter passet och vi blev så slut att vi helt glömde ta bilder. Oförlåtligt, jag vet.

Var inne i stan och köpte mina romerska ringar idag. Ska bli spännande att få sätta upp dem på Almö-Lindö i helgen och testträna. Det är knäppt att ju mer jag tränar desto mer vill jag träna lite till.

Dagen avslutades i Västerås på Kyrkbacksgården. Jag ska hoppa in som sopran i Voces Mariae på en konsert i Eskilstuna kyrka 17 juni så idag var mitt första rep med dem. Det var helt underbart att få kliva in i en kör som fungerar och där jag inte har allt ansvar för att lösa alla problem som kan uppstå. Skitkul! Hoppas det blir fler gånger sen.

Så...nu ligger jag i gästsängen hemma hos pappa och oroar mig för vad jag ska packa när jag ska hämta mina grejer imorgon. Packlista ftw!




2 kommentarer:

  1. Nu tycker jag att det var länge sedan som det kom ett inlägg från dig! Hur går det med armhävningarna? Uppdatering, please! :D

    SvaraRadera
  2. Jupp! Jag har haft en veckas bloggsemester. Tillbaka nu! ;)

    SvaraRadera