torsdag 21 juni 2012

Inspirerad

Ingen rast och ingen ro! Startade imorse med att trimma och hugga en massa sly, beskära träd och kratta ihop och lasta allting på kärran för att köra bort till skogskomposten. Efter några timmar tänkte jag att en kaffepaus vore trevligt men när jag kom in och kollade på klockan så var det snarare dags för lunch. Fil med müsli och en hårdmacka blev det. Jag vet, inte så klokt efter flera timmars kroppsarbetande.

Efter min mikropaus fortsatte trädgårdsfixet och jag avslutade med att klippa gräsmattan vid kl 15. Fint blev det!



Utnyttjade kvällssolen och körde dagens styrkepass på soldäcket. Det blev tabataintervaller för hela slanten. Första seten med plankor och sedan ryggresningar och höftlyft. Lite lagom sådär eftersom jag räknar den här dagen lite som en vilodag (ingen jogg, inga ringar och inga handståenden).



Har blivit grymt inspirerad av tabata och tänker mig ett lite mer klassiskt tabatapass imorgon. Vad sägs om det här upplägget (efter "uppvärmning" à 4 km jogg/pw):

1. Burpees
2. Hoppande utfallssteg
3. Plankhopp
4. Höga hopp
5. Tricepsarmhävningar
6. Armhävningar
7. Brygga
8. Handstående

Tänkte köra det i cirkelform i tre set minst. Borde vara riktigt snorjobbigt och kan nog göra susen för muskler, hjärta och själ.

Någon som är på? ;)

2 kommentarer:

  1. Jag skulle lätt vara på ifall jag inte hade så jävla många utmaningar på g! Svårt att hinna med, ju. ;) Plus, handstående, please! :D

    SvaraRadera
  2. Hehe! Jag känner också att det börjar bli svårt att hålla koll på dem. Men man kan ju blanda ihop dem också. ;) Handståendeförsök räknas också som handstående. Lika jobbigt typ. :p

    SvaraRadera