måndag 18 juni 2012

Konsert och träningsupplägg

Konserten i Eskilstuna igår gick bra och vi var alla nöjda och glada. Tack Voces Mariae och Agneta för att jag fick joina och öva upp min sopranröst lite. Det var mååånga år sedan jag genomförde en körkonsert där jag endast låg på toppen av stämmorna. Spännande!

Har precis kommit hem från en joggingtur runt ön med avbrott för powerwalk upp för värsta backen och ner igen. 4 km är alldeles lagom för ett myspass och är precis vad jag behöver några dagar i veckan. Kommer hem lagom svettig, lite varmare än innan jag gick ut och mycket, mycket piggare.

Har också funderat igenom träningsrutinen i sommar och insett att som det är just nu så är det 90% överkroppsträning. Romerska ringar, handståenden, armhävningar och plankan. Slänger nu in en challenge no. 3 i högen och drar igång 200 squatsprogrammet också. Snygga ben ftw!

Så nu ser planen ut såhär:

Måndag: armhävningar, planka
Tisdag: squats, planka
Onsdag: armhävningar
Torsdag: squats, planka
Fredag: armhävningar, planka
Lördag: squats, planka
Söndag: utmaning

Lägg till min övriga gymnastikträning, ringar, trädgårdsjobb och joggingturer på det här så borde det vara ett ok schema för de närmaste veckorna. Plus lite barnpassning och god mat. Bra combo!



Second breakfast!

Location:Almö-Lindö

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar