söndag 3 juni 2012

Städning och rocket yoga

Idag blev städningen äntligen gjord. Carina kommer på spontanbesök i morgon och jag vill ju inte vara orsaken till några otrevliga konsekvenser av att hon inte tål mina dammelefanter. Hela lägenheten dammsugen och våttorkad från topp till tå och badrummet skiner så att jag blev bländad när jag borstade tänderna.

Insåg återigen hur bra jag mår av att träna yoga. Av all träning såklart men yoga får mig att bli sådär lugn och produktiv på samma gång. Det är som att min inre malande dialog blir lite tystare eller lite mindre ADHDish (jag har inte ADHD men min inre dialog har det definitivt). Jag blir helt enkelt en lite bättre människa när jag har tränat yoga. Det hjälpte ju lite att jag fick beröm av yogainstruktören också...

Moa har fått mig att hoppa på ett sommarprojekt till. Att kunna göra 100 armhävningar (på knä) på sex veckor med start i morgon. Pepp! Schemat är uppbyggt på 5 set om dagen, tre dagar i veckan och jag maxade in idag på 25 armhävningar. 75 to go!

Har ju också som ett mål att träna yoga på bryggan i sommar. Är lite sugen på att höja ribban lite och säga att jag ska lära mig rocketserien. Kolla in dessa smidiga monster till människor (börja några minuter in i filmen för att se de riktigt krävande asanas):


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar