torsdag 24 maj 2012

Lite socker i botten...

...så går medicinen ner!

Har proppat i mig en massa godis under slutspurten inför tentan. Inte nog med det så har jag också ätit halvfabrikat (köttbullar) och inte hunnit träna något alls. (Ett par minuter med rockringen räknas inte.) Resultatet? Jag känner mig tjock!!! Kände mig lite småfet redan imorse, antagligen bara för att jag visste att jag inte skulle hinna träna någonting så jag kollade mina mått. Ligger på minus 2 cm i midjan sedan jag kollade sist för bara någon vecka sedan. Försökte övertyga mig själv om att det inte innebär att jag har blivit större utan tvärt om men min skalle är sanslöst oförmögen att ta in fakta ibland. Skev kroppsuppfattning verkar vara min grej.

Tänkte gå upp 20 min tidigare än jag egentligen behöver i morgon och köra ett kort pass hopprep och rockring bara för att ha gjort någonting. Hoppas på att hinna med ett pass med Moa efter konserten också. Ska gå på Fryxellskas jubileumskonsert. Musikklasserna firar 50 år i år och ska ha tre jubileumskonserter varav den som äger rum i morgon verkar vara lite special. Det ska bli jättekul och jag kommer säkert att bli toksentimental och gråta och grejer. Körsång ftw!

Dagens bästa nyheter:

1. Jag är klar och godkänd för tenta i Associationsrätt
2. Det finns en uppsamlingstenta i Processrätt i augusti

1 kommentar: