tisdag 29 maj 2012

Cool intervju

Jag har aldrig någonsin varit på en så rolig intervju som den på kriminalvården igår. Stabila killar som berättade både om sig själva och om stället och som sen ställde många jättebra frågor och ganska få av typen "nämn tre bra sidor hos dig själv och förklara". Vi pratade konflikthantering, rasism och allt möjligt och jag var i princip brutalt ärlig med dem om min bakgrund. Hade inte heller långärmat på mig och det känns så skönt att stå upp för det och visa att jag inte blev något att skämmas för till slut. Jag har kommit långt och den typen av förändringsarbete som de bedriver där är väldigt likt det som jag utövar på mig själv varje dag.

De skulle ringa på torsdag om platsen men jag kommer inte att ta den oavsett. Efter att ha pratat med dem i 1,5 h igår så insåg jag att jag i mitt nuvarande skick, vilket ändå är väldigt bra, så vill och bör jag inte utsätta mig för den typen av påfrestningar. Inte än. När jag ska in och jobba inom kriminalvården så vill jag veta att jag kan säga ifrån ordentlig om någon skulle ta i mig eller säga något och det viktigaste är kanske att jag måste kunna gå hem och inte ha jätteångest över att ha sagt ifrån tidigare under dagen. Som det är nu så skulle jag inte kunna släppa det utan gå om kring med konstant ångestförtryck. Inte värt! Kriminalvården känns inte som en plats där man lär sig sådant. Jag skulle säkert få mycket övning, men det är inte så smart att öva på scen inför publik...

Känns i alla fall skitbra att jag har genomfört intervjun. En erfarenhet rikare hoppas jag nu på att de ringer från Salberga också så att jag får gå på en intervju till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar