torsdag 5 juli 2012

Tennis och frivolter

Åkte och lämnade barnen i Surahammar idag och stannade där några timmar tills deras pappa kom hem. De var så trötta efter dagarna på Almö-Lindö att när jag frågade om de ville hoppa studsmatta så var det ingen av dem som orkade. Så...moster Kajsa begav sig alldeles på egen hand ner till studsmattan. Körde ett pass med vanliga övninghopp och landningar och återupplivade mina frivolter. Hade tyvärr inte kamera där så jag har ingen aning om den estetiska nivån men jag kom rätt högt och landade på fötterna de flesta av gångerna.

Väl tillbaka på ön så gick jag och Daniel iväg till tennisbanan för ett pass bland myggen. Jag är så sjukt dålig på tennis men tänker att om jag tränar så kommer jag att bli tillräckligt bra i alla fall.


I början sprang jag som en idiot efter bollen. Andan i halsen och skumgummi i benen men envis som en terrier. Insåg efter en stund att tennis är lite som musik. Det gäller att ha timing och våga vänta på att bollen hamnar i position. Först då blir det rytm i spelet och bollarna får den bana man tänkt sig (typ 2/3 iav ;)

Jag hoppas att jag kan spela tennis en stund varje dag nu i sommar och att jag kan hitta någon i Sthlm som vill spela i höst. Så himla roligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar