lördag 14 juli 2012

Ensam är stark...

...om den ger mig styrkan att göra det som är bra för mig. Till exempel att gå över till älskade moster Maria på fika och råka bli kvar på drinkar, middag, spel och vin efter pw:n.

Denna trevliga dag har jag också hunnit umgås en del med mig själv (inte alltid så enkelt), övat på att stå på underarmarna, spelat lite teemo och njutit av solen när den varit framme. När vädret bestämt sig för att regna har jag istället ägnat mig åt att läsa böcker om idrottscoachning och lyssnat på radio.

Det är något väldigt speciellt med att vara här ute alldeles ensam. Inte alls särskilt läskigt med det stora huset och vattnet och så. Det är skönt. Men att tvingas att själv skapa motivationen och drivkraften att faktiskt göra någonting är svårt och det är lite läskigt när det bara hänger på en själv. Hittade den här bilden när jag försökte inspirera mig själv:



2 kommentarer:

  1. Älskade Kajsa, dörren är ALLTID öppen för Dig! Det var väldigt roligt att Du kom :) var förbi Dig idag men ingen var hemma..tröttnat på regnet och dragit till stan kanske??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :) Jag var inne i stan en sväng i regnet igår men ville tillbaka fort som attan. Det är ju trots allt trevligast att vara här ute ändå. Kommer förbi dig imorgon och drar ut dig på promenix. ;)

      Radera