onsdag 15 augusti 2012

Riktig mat

Tänk vad enkelt det är att laga riktigt god, bra mat utan att det behöver bli sådär jättedyrt (läs studentekonomi). Kom hem lite tidigare idag och satte på ugnen. Proppade in vitlöksklyftor och citronbitar i en färsk kyckling och penslade den med rapsolja och kryddade (salt, peppar och timjan).

Satte in kycklingen i ugnen och gav mig ut på en löprunda in da hood och klev in genom dörren lagom till att koka lite rostat bovete och göra sallad. Rörde i lite crème fraiche i bovetet också, bara för att lyxa lite.

Så gott, så enkelt och så mycket bättre än att käka nudlar och annan skit. Längtar till hösten så jag kan börja göra grytor och soppor.






Redo för löprunda mitt i maten!

2 kommentarer:

  1. Åh, maten ser verkligen fantastisk ut! Du kan gärna få droppa av lite mat hemma hos mig. ;)

    SvaraRadera
  2. Hehe, javisst! Synd att det är rötmånad bara. Men kom över så bjuder jag. :D

    SvaraRadera